Rosenberg Milica

— akademska arhitektica i produkt dizajnerica, edukatorica
r. 1930. / Bjelovar

Upisuje Tehnički fakultet, arhitektonski odjel, 1949. ali ubrzo prelazi na arhitektonski odjel Akademije primijenjenih umjetnosti u Zagrebu gdje i diplomira 1955. Godinu dana na Sveučilištu u Illinoisu gostuje kao predavač za industrijski dizajn. U Zagrebu predaje na Akademiji za primijenjenu umjetnost, a 1972. radi kao nastavnik na Šumarskom fakultetu i predaje Oblikovanje namještaja na Zavodu drvnotehnološkog odsjeka - Zavodu za tehnologije materijala. Namještaj od metala i pletera ističe se vizualno čistom konstrukcijom i funkcionalnom kompozicijom. Fina obrada pletera stvara raster u suglasju s metalom konstrukcije. Autorica postiže određene kvalitete koje su uzor budućoj proizvodnji serijskog namještaja zagrebačkog Interpleta. Ističe se i Radi i u staklu te za Staklarna Boris Kidrič u Rogaškoj kreira seriju uporabnih predmeta od kristala.

Izlaganja

1956. – Umjetnost i industrija, Beograd
1958. – Porodica i domaćinstvo, Zagreb
1959. – II. zagrebački triennale, Zagreb
1959., 1960. – Izložba jugoslavenske primijenjene umjetnosti, SSSR, Poljska, Rumunjska, Bugarska, Mađarska
1960. – Porodica i domaćinstvo, Zagreb
1960. – Festival djeteta, Šibenik
1961. – Izložba industrijskog oblikovanja, Venecija
1962. – Međunarodna izložba industrijske estetike, Besançon
1962. – Izložba industrijskog oblikovanja, Maribor i Slovenj Gradec
1962. – DLUUUS Plenum Zveze likovnih umetnikov uporabne umetnosti Jugoslavije
1963. – Međunarodna izložba industrijskog oblikovanja, Pariz
1963. – Oblikovanje, Zagreb
1964. – Savezna izložba dela industrijske estetike, Beograd
1964. – Savezna izložba primijenjene umjetnosti, Ljubljana
1965. – Zagrebački salon
1966. – Zagrebački salon

zatvori

English

Rosenberg Milica — architect and product designer 
b. 1930. / Bjelovar

She enrolls in the Department of Architecture at the Faculty of Applied Sciences in 1949 but shortly thereafter transfers to the Department of Architecture at the Academy of Applied Arts in Zagreb, where she receives her degree in 1955. She spends a year at the University of Illinois as a guest lecturer in industrial design. In Zagreb, she teaches at the Academy of Applied Arts. In 1972, she also holds classes in Furniture Design at the Wood Technology Section, i.e. Department of Materials Technology. Her metal and wicker furniture stands out for its visually clean construction and its functional composition. Her delicate wicker-work creates a grid layout in tune with the metal in the structure of her pieces. In her work, the author has been able to accomplish certain features which serve as models for future production of serial furniture at the Zagreb-based company Interplet. She also excels in glass design and creates a series of crystal household items for the Tvornica stakla Boris Kidrič (“Boris Kidrič Glass Factory”) in Rogaška Slatina.

Exhibition

1956 – Umjetnost i industrija (“Art and Industry”), Belgrade
1958 – Porodica i domaćinstvo (“The Family and the Household”), Zagreb
1959 – 2nd Zagreb Triennial
1959 and 1960 – Izložba jugoslavenske primijenjene umjetnosti (“Exhibition of Yugoslav Applied Arts”), USSR, Poland, Romania, Bulgaria, Hungary
1960 – Porodica i domaćinstvo (“The Family and the Household”), Zagreb
1960 – Festival djeteta (“Children’s Festival”), Šibenik
1961 – Industrial Design Exhibition, Venice
1962 – International Exhibition of Industrial Aesthetics, Besançon
1962 – Izložba industrijskog oblikovanja (“Industrial Design Exhibition“), Maribor and Slovenj Gradec
1962 – DLUUUS Plenum Zveze likovnih umetnikov uporabne umetnosti Jugoslavije (“Plenum of the Yugoslav Association of Visual Artists of Applied Arts, Slovene Association of Visual Artists of Applied Arts”)
1963 – International Exhibition of Industrial Design, Paris
1963 – Oblikovanje (“Design”), Zagreb
1964 – Savezna izložba dela industrijske estetike (“Federal Exhibition of Industrial Aesthetics Artwork”), Belgrade
1964 – Zagreb Salon
1966 – Zagreb Salon

zatvori

stolica s naslonom, metalna konstrukcija s pletenim sjedištem i naslonom

čaša na nožici, Sistemi, rad u staklu, 1968., dio servisa Sistemi izloženog na izložbi “Produkt-dizajn 2” 1971. godine u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

skulptura / vaza u staklu

čaše, rad u staklu

Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)

dio pribora za jelo, rad u drvu

Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)

drvena zdjela, plitica i pribor

pletena stolica bez naslona

Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)

čaše, rad u staklu

Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)

kompozicija dviju čaša, Sistemi, rad u staklu, 1968., industrijski dizajn, dio servisa Sistemi izloženog na izložbi “Produkt-dizajn 2” 1971. godine u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu

5. zagrebački salon, 1970.

stolica s naslonom, metalna konstrukcija s pletenim sjedištem i naslonom

stolica s naslonom, metalna konstrukcija s pletenim sjedištem i naslonom

stolica s naslonom, metalna konstrukcija s pletenim sjedištem i naslonom

u dobrom društvu: Vulpe, Rosenberg, Richter i Budimirov

Rosenberg Milica

— akademska arhitektica i produkt dizajnerica, edukatorica
r. 1930. / Bjelovar

Upisuje Tehnički fakultet, arhitektonski odjel, 1949. ali ubrzo prelazi na arhitektonski odjel Akademije primijenjenih umjetnosti u Zagrebu gdje i diplomira 1955. Godinu dana na Sveučilištu u Illinoisu gostuje kao predavač za industrijski dizajn. U Zagrebu predaje na Akademiji za primijenjenu umjetnost, a 1972. radi kao nastavnik na Šumarskom fakultetu i predaje Oblikovanje namještaja na Zavodu drvnotehnološkog odsjeka - Zavodu za tehnologije materijala. Namještaj od metala i pletera ističe se vizualno čistom konstrukcijom i funkcionalnom kompozicijom. Fina obrada pletera stvara raster u suglasju s metalom konstrukcije. Autorica postiže određene kvalitete koje su uzor budućoj proizvodnji serijskog namještaja zagrebačkog Interpleta. Ističe se i Radi i u staklu te za Staklarna Boris Kidrič u Rogaškoj kreira seriju uporabnih predmeta od kristala.

stolica s naslonom, metalna konstrukcija s pletenim sjedištem i naslonom

čaša na nožici, Sistemi, rad u staklu, 1968., dio servisa Sistemi izloženog na izložbi “Produkt-dizajn 2” 1971. godine u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

skulptura / vaza u staklu

čaše, rad u staklu

Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)

dio pribora za jelo, rad u drvu

Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)

drvena zdjela, plitica i pribor

pletena stolica bez naslona

Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)

čaše, rad u staklu

Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)

kompozicija dviju čaša, Sistemi, rad u staklu, 1968., industrijski dizajn, dio servisa Sistemi izloženog na izložbi “Produkt-dizajn 2” 1971. godine u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu

5. zagrebački salon, 1970.

stolica s naslonom, metalna konstrukcija s pletenim sjedištem i naslonom

stolica s naslonom, metalna konstrukcija s pletenim sjedištem i naslonom

stolica s naslonom, metalna konstrukcija s pletenim sjedištem i naslonom

u dobrom društvu: Vulpe, Rosenberg, Richter i Budimirov