Antolčić Jelena

— keramičarka, dizajnerica posuđa
b. 1934. / Kraljevo

Školu primijenjene umjetnosti završila je 1954. u Zagrebu u klasi Stelle Skopal i Blanke Dužanec. U Jugokeramici se zaposlila 1954. gdje je kao prva dizajnerica u Pogonu porculana djelovala na Odjelu prototipa. Rad joj je vrednovan i prepoznat na više međunarodnih i domaćih izložbi. U Jugokeramici je zaposlena do 1970., a zatim prelazi u tvornicu Josip Kraš gdje djeluje kao grafička dizajnerica. Dizajn u industriji obuhvaća razvoj uporabnih i ugostiteljskih setova (poslužavnika, vaza, zdjela, i dr), fine organičke forme, prepoznatljivih po dvobojnom koloritu. Često testira mogućnosti površinske obrade koristeći glazure na posuđu, od kojih su znamenita rješenja ona snažnog kontrasta unutrašnjih i vanjskih stijenki crno-bijele boje. U radu se koristila preslikačima koji evociraju folklorne i op-art motive.

Važnije skupne izložbe primijenjene umjetnosti i dizajna:

1959. – 2. zagrebački triennale, Zagreb
1963. – Oblikovanje, MUO
1964. – Suvremena oprema stana, Ljubljana – 1. BIO, Ljubljana

1967. – Keramika, staklo, porculan, ULUPUH, Zagreb
1969. – 4. Zagrebački salon – 27. Međunarodna izložba umjetničke keramike, Faenza (Italija)
1970. – Produkt dizajn, Umjetnički paviljon, Zagreb
– Drugi biennale umjetničke keramike, Vallauris (Francuska)
– 28. međunarodna izložba umjetničke keramike, Faenza (Italija)
1971. – Salon ŠPU 71: Keramika, porculan, staklo, Zagreb
– Jubilarna izložba povodom 20 godina ULUPUH-a, Zagreb
1972. – ŠPU Keramika 1, ULUPUH, MUO, Zagreb

zatvori

Nagrade

1959. – Prva nagrada na izložbi suvenira za Kvarnersku rivijeru (članica grupe)
1967. – Sajam cvijeća, Zagreb – diploma i zlatna medalja
1968. – Sajam cvijeća, Zagreb – diploma i zlatna medalja

1970. – Drugi biennale umjetničke keramike, Vallauris (Francuska) – diploma za tanjur / pladanj

zatvori

Samostalne izložbe

 1998. – Tanjuri – keramika Jelene Antolčić, Gradska knjižnica, Zagreb

zatvori

English

Antolčić Jelena — ceramicist and dinnerware designer
b. 1934. / Kraljevo

She graduates at the School of Applied Arts in Zagreb in 1954 under Stella Skopal and Blanka Dužanec. In the same year, she takes up employment at the Jugokeramika factory, where she works as the first female designer in the Porcelain Workshop, at the Department of Prototypes. Her work was evaluated and acknowledged at several exhibitions at home and abroad. Antolčić stays at Jugokeramika until 1970, there after starting to work at the Josip Kraš factory, where she continues her work as graphic designer. Her industrial design includes the development of household and catering dinnerware sets (serving trays, vases, bowls and other) marked by a delicate organic form and distinct for their two-toned coloration. Antolčić often explores the possibilities of finishing by using enamel on her tableware. Distinguished pieces from those experiments show stark contrast between the black and white colored inner and outer walls. In her work, Antolčić used decals which evoke folklore and op art motifs.

Exhibitions

1959 – 2nd Zagreb Triennial, Zagreb
1963 – Dizajn (“Design”), Museum of Arts and Crafts, Zagreb
1964 – Suvremena oprema stana (“Contemporary Apartment Furnishings”), Ljubljana
1964 – 1st BIO (Biennial of Design), Ljubljana
1967 – Keramika, staklo, porculan (“Ceramics, Glass, Porcelain”), ULUPUH (“Croatian Association of Artists of the Applied Arts”), Zagreb
1970 – Produkt dizajn (“Product Design”), Art Pavilion, Zagreb
1970 – 2nd Biennial of Ceramic Art, Vallauris (France)
1970 – 28th International Competition of Contemporary Ceramic Art, Faenza (Italy)
1971 – Salon ŠPU 71' (“School of Applied Arts Salon 71’”): Keramika, staklo, porculan (“Ceramics, Porcelain, Glass”), Zagreb
1971 – 20th Anniversary Exhibition at the Croatian Association of Artists of the Applied Arts, Zagreb
1972 – School of Applied Arts Ceramics 1, Croatian Association of Artists of the Applied Arts, Zagreb

zatvori

Fusnote

porculanski pladanj, bijela sjajna ocaklina, snažni grafizam, ø25cm — Jugokeramika

4. zagrebački salon, Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti, 1969. - katalog izložbe

Anica Severin, Dragica Perhač i Jelena Antolčić (Odjel prototipa) i Milivoj Kruc (Odjel dekoracije), Jugokeramika, 1973. 

Porculanski sjaj socijalizma: dizajn porculana Jugokeramika/Inker 1953. – 1991., Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2010.

porculanski pladanj, Jugokeramika, 1968.

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

serija poslužavnika sa preslikačima koji evociraju folklorne i op-art motive, klasičan pristup autorice

27. međunarodna izložba umjetničke keramike, Faenza, 1969. - katalog izložbe

Kao i u slučaju velikog dijela  produkcije industrijskog pogona Jugokeramike, radovi koje je projektirala i koncipirala ova autorica proizvedeni su u većim serijama te zastupljeni u brojnim domaćinstvima, dok su poneka rješenja pravi simboli jugoslavenskog ugostiteljstva i hotelijerstva te se i danas mogu pronaći  duž jadranske obale.

Porculanski sjaj socijalizma: dizajn porculana Jugokeramika/Inker 1953. – 1991., Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2010.

šalica, porculan, oko 1968., Jugokeramika

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

2. zagrebački triennale, Zagreb, 1959. - katalog izložbe

autorica na radnom mjestu, u postrojenju Jugokeramike

iz privatne zbirke autoričine obitelji

Jugokeramikini proizvodi su 1960-ih i 1970-ih godina kontinuirano predstavljani na međunarodnim izložbama keramike, ravnopravno s proizvodima Rosenthala, Arabie, Arzberga, Gustavsberga i drugih velikih europskih tvornica.

Porculanski sjaj socijalizma: dizajn porculana Jugokeramika/Inker 1953. – 1991., Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2010.

Antolčić Jelena

— keramičarka, dizajnerica posuđa
b. 1934. / Kraljevo

Školu primijenjene umjetnosti završila je 1954. u Zagrebu u klasi Stelle Skopal i Blanke Dužanec. U Jugokeramici se zaposlila 1954. gdje je kao prva dizajnerica u Pogonu porculana djelovala na Odjelu prototipa. Rad joj je vrednovan i prepoznat na više međunarodnih i domaćih izložbi. U Jugokeramici je zaposlena do 1970., a zatim prelazi u tvornicu Josip Kraš gdje djeluje kao grafička dizajnerica. Dizajn u industriji obuhvaća razvoj uporabnih i ugostiteljskih setova (poslužavnika, vaza, zdjela, i dr), fine organičke forme, prepoznatljivih po dvobojnom koloritu. Često testira mogućnosti površinske obrade koristeći glazure na posuđu, od kojih su znamenita rješenja ona snažnog kontrasta unutrašnjih i vanjskih stijenki crno-bijele boje. U radu se koristila preslikačima koji evociraju folklorne i op-art motive.

porculanski pladanj, bijela sjajna ocaklina, snažni grafizam, ø25cm — Jugokeramika

4. zagrebački salon, Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti, 1969. - katalog izložbe

Anica Severin, Dragica Perhač i Jelena Antolčić (Odjel prototipa) i Milivoj Kruc (Odjel dekoracije), Jugokeramika, 1973. 

Porculanski sjaj socijalizma: dizajn porculana Jugokeramika/Inker 1953. – 1991., Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2010.

porculanski pladanj, Jugokeramika, 1968.

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

serija poslužavnika sa preslikačima koji evociraju folklorne i op-art motive, klasičan pristup autorice

27. međunarodna izložba umjetničke keramike, Faenza, 1969. - katalog izložbe

Kao i u slučaju velikog dijela  produkcije industrijskog pogona Jugokeramike, radovi koje je projektirala i koncipirala ova autorica proizvedeni su u većim serijama te zastupljeni u brojnim domaćinstvima, dok su poneka rješenja pravi simboli jugoslavenskog ugostiteljstva i hotelijerstva te se i danas mogu pronaći  duž jadranske obale.

Porculanski sjaj socijalizma: dizajn porculana Jugokeramika/Inker 1953. – 1991., Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2010.

šalica, porculan, oko 1968., Jugokeramika

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

2. zagrebački triennale, Zagreb, 1959. - katalog izložbe

autorica na radnom mjestu, u postrojenju Jugokeramike

iz privatne zbirke autoričine obitelji

Jugokeramikini proizvodi su 1960-ih i 1970-ih godina kontinuirano predstavljani na međunarodnim izložbama keramike, ravnopravno s proizvodima Rosenthala, Arabie, Arzberga, Gustavsberga i drugih velikih europskih tvornica.

Porculanski sjaj socijalizma: dizajn porculana Jugokeramika/Inker 1953. – 1991., Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2010.