Antoljak Slava

— dizajnerica upotrebnih tekstila i namještaja
r. 1906. / Đelekovac

Zanat i tehniku tkanja izučila je u Bratislavi i Brnu, a na studijskim putovanjima u inozemstvu razvija metodološke i tehnološke standarde. Za tekstil sjedećih garnitura osvaja III. nagradu zagrebačkog triennala 1955. Kvaliteta rješenja leži u tkanju na starinskom razboju koji dozvoljava individualni pristup i realizaciju proizvoda više funkcionalnosti i estetike od konkurentnih pandana za masovnu proizvodnju. Suosnivačica je Studija za industrijsko oblikovanje pri kojemu se osmišljavaju i oblikuju industrijski objekti, lišeni individualističkog oblikovanja primijenjenih umjetnosti. Na XI. milanskom triennalu 1957. s kolegama iz SIO-a stječe međunarodno priznanje za seriju razvijenih stambenih ambijenata gdje je predstavljen njezin tekstil.

Izlaganja

1955. - 1. zagrebački triennale, Zagreb
1956. - Umjetnost i industrija, Beograd 
1956. - Stan za naše prilike, Ljubljana 

1957. - Izložba suvremene hrvatske primijenjene umjetnosti, Dubrovnik i Rijeka 
1957. - XI Triennale Milano 
1957., 1958. - Porodica i domaćinstvo, Zagreb
1959., 1960. - Izložba jugoslavenske primijenjene umjetnosti, Poljska, SSSR, Rumunjska, Bugarska, Mađarska 
1959. - 2. zagrebački triennale, Zagreb 
1960. Porodica i domaćinstvo, Zagreb
1961. - Izložba primijenjene umjetnosti, Osijek 
1962. - Međunarodna izložba industrijske estetike, Besançon (FR)
1963. - Oblikovanje, Zagreb 
1964. - Industrijsko oblikovanje, Beograd
1964. - Savezna izložba primijenjene umjetnosti (u okviru Kongresa Saveza likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti Jugoslavije), Ljubljana
1965. - 1. zagrebački salon

zatvori

Nagrade

1955. - Zagrebački triennale, 3. nagrada
1957. - Nagrada Grada Zagreba (sa grupom SIO) 
1961. - Orden rada sa zlatnim vijencem

zatvori

English

Antoljak Slava — textile and furniture designer
b. 1906. / Đelekovac

She graduates at the School of Applied Arts in Zagreb in 1954 under Stella Skopal and Blanka Dužanec. In the same year, she takes up employment at the Jugokeramika factory, where she works as the first female designer in the Porcelain Workshop, at the Department of Prototypes. Her work was evaluated and acknowledged at several exhibitions at home and abroad. Antolčić stays at Jugokeramika until 1970, thereafter starting to work at the Josip Kraš factory, where she continues her work as graphic
designer. Her industrial design includes the development of household and catering dinnerware sets (serving trays, vases, bowls and other) marked by a delicate organic form and distinct for their two-toned coloration. Antolčić often explores the possibilities of finishing by using enamel on her tableware. Distinguished pieces from those experiments show stark contrast between the black and white colored inner and outer walls. In her work, Antolčić used decals which evoke folklore and op art motifs.

Exhibitions

1955 – 1 st Zagreb Triennial, Zagreb
1956 – Umjetnost i industrija (“Art and Industry”), Belgrade
1956 – Stan za naše prilike (“An Apartment for Our Circumstances”), Ljubljana
1957 – Izložba suvremene hrvatske primijenjene umjetnosti (“Exhibition of Contemporary Croatian Applied Arts”), Dubrovnik and Rijeka
1957 – 11 th Milan Triennial
1957, 1958 – Porodica i domaćinstvo (“The Family and the Household”), Zagreb
1959, 1960 – Izložba jugoslavenske primijenjene umjetnosti (“Exhibition of Yugoslav Applied Arts”),Poland, USSR, Romania, Bulgaria, Hungary
1959 – 2 nd Zagreb Triennial, Zagreb
1960 – Porodica i domaćinstvo (“The Family and the Household”), Zagreb
1961 – Izložba primijenjene umjetnosti (“Exhibition of Applied Arts”), Osijek
1962 – International Exhibition of Industrial Aesthetics, Besançon (France)
1963 – Oblikovanje (“Design”), Zagreb
1964 – Industrijsko oblikovanje (“Industrial Design”), Belgrade
1964 – Savezna izložba primijenjene umjetnosti (“Federal Exhibition of Applied Arts”) (under the Congress of the Association of Artists of the Applied Arts of Yugoslavia), Ljubljana
1965 – 1 st Zagreb Salon close

Awards

1955 – Zagreb Triennial, 3 rd prize 
1957 – The City of Zagreb Prize (with SIO group) 
1961 – Order of Labor with Golden Wreath

Loremipsumscsvsv dafafasgsgsdhdfj adklacakfankslfnlasnlfnasgnklsanklgnksgnklknslgnkl

zatvori

Vjenceslav Richter, Ferdo Rosić, Slava Antoljak, 1957. Naslonjač, konstrukcija od željeznih šipaka okrugla presjeka: 4 međusobno spojene, neznatnoukošene, noge s papučicama, spojene s konstrukcijom sjedala i naslona, opleteni komušinom. Izloženo na: XI Triennale di Milano, Parco Sempione - Mostra internazionale dell'abitazione, Alloggio jugoslavo, Arazzo

Stalni postav, Zbirka produkt dizajna, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

Tapiserija, geometrijski motivi; Dizajn: Ivan Picelj, Slava Antoljak, 1957. Izloženo na: XI Triennale di Milano, Parco Sempione - Mostra internazionale dell'abitazione, Alloggio jugoslavo, Arazzo

Stalni postav, Zbirka produkt dizajna, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

XI Triennale di Milano, Parco Sempione - Mostra internazionale dell'abitazione

XI Triennale di Milano, Parco Sempione - Mostra internazionale dell'abitazione

XI milanski triennale, 1957. - recenzija izložbe, Čovjek i prostor br. 46, str. 6, Mjesečnik Udruženja hrvatskih arhitekata

Naslonjač od šaša, Slava Antoljak i Zvonimir Marohnić; 1959,  kovanje i pletenje, kovano željezo okrugla presjeka, ukošene. Sjedalo konkavno, zaobljenih proširenih rubova (nasloni za ruke) i naslon trapezasta oblika, opleteni tankim, fino sukanim, vlatima šaša.

Stalni postav, Zbirka produkt dizajna, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

stojeća svjetiljka, pleteno sjenilo; Dizajn: Slava Antoljak, Vjenceslav Richter, objavljeno u časopisu Arhitektura br. 13, 1959 (6), str. 7 - 9

stolac od kovanog željeza, pletena kukurozovina; predstavljen na XI milanskom triennalu, 1957., objavljeno u časopisu Arhitektura br. 13, 1959 (6), str. 7,8,9

Stalni postav, Zbirka produkt dizajna, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

tekstil za ležaj; oblikovanje ležaja: Mario Antonini, Boris Babić, 1955., objavljeno u časopisu Arhitektura br. 13, 1959. (6), str. 12

Rad autorice predstavljen je i na 2. zagrebačkom triennalu, 1959. 

Arhitektura 13/1959, br. 6, str. 23

2. zagrebački triennale, 1959.

Arhitektura 13/1959, br. 6, str. 24

prizor paviljona sa XI. milanskog triennala 1957. u boji

Tekstil za ležaj nagrađen 3. nagradom zagrebačkog triennala, 1955.

Studio za industrijsko oblikovanje je slijedeće 1957. godine, u suradnji s nekoliko hrvatskih i slovenskih gospodarskih tvrtki, mahom za proizvodnju namještaja, organizirao nastup Jugoslavije na 11. Triennale di Milano gdje je predstavljen niz stambenih ambijenata s opremom koja je bila plod izvornih ideja hrvatskih i slovenskih autora, a za koji je tada dobivena i srebrna medalja za ukupni nastup.

prostirka od ribarskog konca i šaša, izložena na 11. milanskom triennalu, 1957.

«Stan za naše prilike», Studio za industrijsko oblikovanje udruženja umjetnika primijenjenih umjetnosti Hrvatske. Predstavljeni radovi: čajni stolić (Vlasta Branjay, Ljerka Šarić Jovan – keramika; Slava Antoljak – setovi), Objavljeno u časopisu Arhitektura, 10/1956., br. 1-6

uzorak od ribarskog konca i šaša za dizajn prostirke

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

višebojna tapiserija

Antoljak Slava

— dizajnerica upotrebnih tekstila i namještaja
r. 1906. / Đelekovac

Zanat i tehniku tkanja izučila je u Bratislavi i Brnu, a na studijskim putovanjima u inozemstvu razvija metodološke i tehnološke standarde. Za tekstil sjedećih garnitura osvaja III. nagradu zagrebačkog triennala 1955. Kvaliteta rješenja leži u tkanju na starinskom razboju koji dozvoljava individualni pristup i realizaciju proizvoda više funkcionalnosti i estetike od konkurentnih pandana za masovnu proizvodnju. Suosnivačica je Studija za industrijsko oblikovanje pri kojemu se osmišljavaju i oblikuju industrijski objekti, lišeni individualističkog oblikovanja primijenjenih umjetnosti. Na XI. milanskom triennalu 1957. s kolegama iz SIO-a stječe međunarodno priznanje za seriju razvijenih stambenih ambijenata gdje je predstavljen njezin tekstil.

Vjenceslav Richter, Ferdo Rosić, Slava Antoljak, 1957. Naslonjač, konstrukcija od željeznih šipaka okrugla presjeka: 4 međusobno spojene, neznatnoukošene, noge s papučicama, spojene s konstrukcijom sjedala i naslona, opleteni komušinom. Izloženo na: XI Triennale di Milano, Parco Sempione - Mostra internazionale dell'abitazione, Alloggio jugoslavo, Arazzo

Stalni postav, Zbirka produkt dizajna, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

Tapiserija, geometrijski motivi; Dizajn: Ivan Picelj, Slava Antoljak, 1957. Izloženo na: XI Triennale di Milano, Parco Sempione - Mostra internazionale dell'abitazione, Alloggio jugoslavo, Arazzo

Stalni postav, Zbirka produkt dizajna, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

XI Triennale di Milano, Parco Sempione - Mostra internazionale dell'abitazione

XI Triennale di Milano, Parco Sempione - Mostra internazionale dell'abitazione

XI milanski triennale, 1957. - recenzija izložbe, Čovjek i prostor br. 46, str. 6, Mjesečnik Udruženja hrvatskih arhitekata

Naslonjač od šaša, Slava Antoljak i Zvonimir Marohnić; 1959,  kovanje i pletenje, kovano željezo okrugla presjeka, ukošene. Sjedalo konkavno, zaobljenih proširenih rubova (nasloni za ruke) i naslon trapezasta oblika, opleteni tankim, fino sukanim, vlatima šaša.

Stalni postav, Zbirka produkt dizajna, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb

stojeća svjetiljka, pleteno sjenilo; Dizajn: Slava Antoljak, Vjenceslav Richter, objavljeno u časopisu Arhitektura br. 13, 1959 (6), str. 7 - 9

stolac od kovanog željeza, pletena kukurozovina; predstavljen na XI milanskom triennalu, 1957., objavljeno u časopisu Arhitektura br. 13, 1959 (6), str. 7,8,9

Stalni postav, Zbirka produkt dizajna, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

tekstil za ležaj; oblikovanje ležaja: Mario Antonini, Boris Babić, 1955., objavljeno u časopisu Arhitektura br. 13, 1959. (6), str. 12

Rad autorice predstavljen je i na 2. zagrebačkom triennalu, 1959. 

Arhitektura 13/1959, br. 6, str. 23

2. zagrebački triennale, 1959.

Arhitektura 13/1959, br. 6, str. 24

prizor paviljona sa XI. milanskog triennala 1957. u boji

Tekstil za ležaj nagrađen 3. nagradom zagrebačkog triennala, 1955.

Studio za industrijsko oblikovanje je slijedeće 1957. godine, u suradnji s nekoliko hrvatskih i slovenskih gospodarskih tvrtki, mahom za proizvodnju namještaja, organizirao nastup Jugoslavije na 11. Triennale di Milano gdje je predstavljen niz stambenih ambijenata s opremom koja je bila plod izvornih ideja hrvatskih i slovenskih autora, a za koji je tada dobivena i srebrna medalja za ukupni nastup.

prostirka od ribarskog konca i šaša, izložena na 11. milanskom triennalu, 1957.

«Stan za naše prilike», Studio za industrijsko oblikovanje udruženja umjetnika primijenjenih umjetnosti Hrvatske. Predstavljeni radovi: čajni stolić (Vlasta Branjay, Ljerka Šarić Jovan – keramika; Slava Antoljak – setovi), Objavljeno u časopisu Arhitektura, 10/1956., br. 1-6

uzorak od ribarskog konca i šaša za dizajn prostirke

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

višebojna tapiserija