Laforest Lidija

— umjetnica, fotografkinja, grafička dizajnerica
r. 1926. / Herceg Novi

Umjetnica je, fotografkinja i grafička dizajnerica. Akademiju primijenjenih umjetnosti, slikarski odsjek, upisuje 1949. i diplomira 1955. Od 1959. do 1960. radi kao grafički crtač-fotolaborant i savjetnik za estetsko oblikovanje u Saveznom centru za obrazovanje rukovodnih kadrova u privredi u Zagrebu gdje nadzire estetsku izvedbu, radi grafičko oblikovanje publikacija, oglasa i plakata, izrađuje dia-filmove i dizajnira uređenje radnih prostorija. Kao grafička dizajnerica surađuje s tvrtkama i institucijama kao što su NEVA, PLIVA, Klinika za ženske bolesti i porode (Zagreb), Građevinski fakultet Zagreb.
Fotografija zauzima važno poglavlje u životu Lidije Laforest. 1961. polaže majstorski ispit iz fotografije i postaje “majstor fotografije”. Fotografiju koristi kao alat u radu, ali i kao medij koji joj omogućuje eksperimentiranje i igranje umjetničkim postupcima.

Izlaganja

1955. – I. zagrebački triennale, Zagreb;
1957. – Izložba primijenjene umjetnosti, Dubrovnik i Rijeka,
1959., 1960. – Izložba jugoslavenske primijenjene umjetnosti, SSSR, Poljska, Rumunjska, Bugarska, Mađarska 1959.
1959. – II zagrebački triennale, Zagreb
1963. – Izložba Oblikovanje, MUO
1966. – II. Zagrebački salon

1968. – Revijalna izložba radova članova sekcije grafičkog dizajna ULUPUH-a Grafički dizajn održanoj u MUO-u
1968. – III Zagrebački salon, Umjetnički paviljon, Zagreb
1971. – Izložba članova sekcije za industrijski dizajn ULUPUH-a Produkt dizajn 2, Umjetnički paviljon, Zagreb
1973. – Izložba Umjetnici primijenjenih umjetnosti Jugoslavije Njegošu, Cetinje
1997. – Članica žirija na jubilarnom 30. Hercegnovskom zimskom salonu

zatvori

English

Laforest Lidija — artist, photographer and graphic designer
b. 1926. / Herceg Novi

An artist, a photographer and a graphic designer. She enrolls in the Department of Painting at the Academy of Applied Arts in 1949 and graduates in 1955. From 1959 to 1960, she works as graphic draftswoman, photo lab technician and aesthetic design advisor at the Savezni centar za obrazovanje rukovodnih kadrova u privredi (“Federal Center for Economic Education of Management Personnel“) in Zagreb, where she oversees aesthetic work, does graphic design of publications, advertisements and posters, makes reversal films and designs workspace interiors. As graphic designer, she works on joint projects with companies and institutions like Neva, Pliva, the Zagreb Clinic for Female Reproductive System Diseases and Delivery and the Faculty of Civil Engineering in Zagreb. Photography makes an important chapter in Lidija Laforest's life. In 1961, she passes the master’s exam in photography and becomes “Master of Photography”. She uses photography both as a working tool and as a medium which allows her to experiment and play with art techniques.

Exhibitions

1955 – 1st Zagreb Triennial, Zagreb
1958 – Izložba primijenjene umjetnosti (“Exhibition of Applied Arts”), Dubrovnik and Rijeka
1959, 1960 – Izložba jugoslavenske primijenjene umjetnosti (“Exhibition of Yugoslav Applied Arts”), USSR, Poland, Romania, Bulgaria, Hungary
1959 – 2nd Zagreb Triennial, Zagreb
1963 – The Oblikovanje (“Design”) exhibition, Museum of Arts and Crafts, Zagreb
1966 – 2nd Zagreb Salon
1968 – Grafički dizajn (“Graphic Design”), an invitational exhibition by members of the Graphic Design Section of ULUPUH (Association of Artists of the Applied Arts of Croatia), Museum of Arts and Crafts, Zagreb
1968 – Produkt dizajn 2 (“Product Design 2”), an exhibition by the members of the Industrial Design Section of ULUPUH, Art Pavilion, Zagreb
1973 – Umjetnici primijenjenih umjetnosti Jugoslavije Njegošu (“An Exhibition by Yugoslav Artists of Applied Arts in Honor of Njegoš”), Cetinje
1997 – Jury member at the 30. Hercegnovski zimski salon (“30 th Herceg-Novi Winter Salon”)

zatvori

Palme, Herceg Novi, fotografija, 1960-te – svojim fotografskim umijećem autorica se koristi u grafičkoj i likovnoj obradi pa se tako motivi i estetika proizašli iz fotografske domene često pretapaju u grafički dizajn

prospekt Yougoslavie, art direkcija: koncepcija, oblikovanje, fotografija, produkcija – izdanje Beogradski grafički zavod

turistički prospekt za Herceg Novi – zanimljivo i zaigrano rješenje u kojemu oblikovanje prati sam sadržaj – naročito dolazi do izražaja na naslovnici prospekta u motivu razlistale palme koji se provlači cijelom knjižicom

inovativno rješenje promotivnog turističkog štanda Crne gore - različite teksture šljunka i pijeska sa lokalnih plaža povezani su nitima sa svojim geografskim odredištem kako bi posjetitelji stekli uvid u raznolikost posjećenog mjesta

fotografija, Lidija Laforest izlaže na 2. zagrebačkom triennalu, 1959.

grafička priprema za tisak naslovnice knjige - koristi detalj fotografskog motiva koji je zabilježila autorica

Ovitak knjige Proces, Franza Kafke — prijedlog grafičkog rješenja, 1965.; U svom grafičkom radu često koristi foto-grafike koje joj dozvoljavaju manipulaciju te ih često konvertira iz jednog medija u drugi, ovisno o finalnoj namjeni.

Albert keksi Kraš, prijedlog rješenja vizualnog identiteta/ambalaže, klaž i tempera/papir, 1960.

oblikovanje serije promotivnih materijala za Savezni centar za obrazovanje rukovodnih kadrova u privredi, 50-ih

studenti Akademije primijenjenih umjetnosti u zagrebu, druga s lijeva na desno Lidija Laforest, snimljeno ispred ulaza u zgradu Akademije na Jezuitskom trgu, 1950.-e

Mladi zidar, prijedlog grafikog rješenja ovitka knjige, 1950.-e

J. P. Sartre, Iza zatvorenih vrata (Huis clos), prijedlog grafikog rješenja ovitka knjige, 1960.-e

Lidija izvodi zidni oslik u Domu naodnog zdravlja Pešćenica, 1960.

Lidija i Božidar Jušić za vrijeme slikanja zidne dekoracije u Domu narodnog zdravlja Pešćenica, 1960.

Laforest Lidija

— umjetnica, fotografkinja, grafička dizajnerica
r. 1926. / Herceg Novi

Umjetnica je, fotografkinja i grafička dizajnerica. Akademiju primijenjenih umjetnosti, slikarski odsjek, upisuje 1949. i diplomira 1955. Od 1959. do 1960. radi kao grafički crtač-fotolaborant i savjetnik za estetsko oblikovanje u Saveznom centru za obrazovanje rukovodnih kadrova u privredi u Zagrebu gdje nadzire estetsku izvedbu, radi grafičko oblikovanje publikacija, oglasa i plakata, izrađuje dia-filmove i dizajnira uređenje radnih prostorija. Kao grafička dizajnerica surađuje s tvrtkama i institucijama kao što su NEVA, PLIVA, Klinika za ženske bolesti i porode (Zagreb), Građevinski fakultet Zagreb.
Fotografija zauzima važno poglavlje u životu Lidije Laforest. 1961. polaže majstorski ispit iz fotografije i postaje “majstor fotografije”. Fotografiju koristi kao alat u radu, ali i kao medij koji joj omogućuje eksperimentiranje i igranje umjetničkim postupcima.

Palme, Herceg Novi, fotografija, 1960-te – svojim fotografskim umijećem autorica se koristi u grafičkoj i likovnoj obradi pa se tako motivi i estetika proizašli iz fotografske domene često pretapaju u grafički dizajn

prospekt Yougoslavie, art direkcija: koncepcija, oblikovanje, fotografija, produkcija – izdanje Beogradski grafički zavod

turistički prospekt za Herceg Novi – zanimljivo i zaigrano rješenje u kojemu oblikovanje prati sam sadržaj – naročito dolazi do izražaja na naslovnici prospekta u motivu razlistale palme koji se provlači cijelom knjižicom

inovativno rješenje promotivnog turističkog štanda Crne gore - različite teksture šljunka i pijeska sa lokalnih plaža povezani su nitima sa svojim geografskim odredištem kako bi posjetitelji stekli uvid u raznolikost posjećenog mjesta

fotografija, Lidija Laforest izlaže na 2. zagrebačkom triennalu, 1959.

grafička priprema za tisak naslovnice knjige - koristi detalj fotografskog motiva koji je zabilježila autorica

Ovitak knjige Proces, Franza Kafke — prijedlog grafičkog rješenja, 1965.; U svom grafičkom radu često koristi foto-grafike koje joj dozvoljavaju manipulaciju te ih često konvertira iz jednog medija u drugi, ovisno o finalnoj namjeni.

Albert keksi Kraš, prijedlog rješenja vizualnog identiteta/ambalaže, klaž i tempera/papir, 1960.

oblikovanje serije promotivnih materijala za Savezni centar za obrazovanje rukovodnih kadrova u privredi, 50-ih

studenti Akademije primijenjenih umjetnosti u zagrebu, druga s lijeva na desno Lidija Laforest, snimljeno ispred ulaza u zgradu Akademije na Jezuitskom trgu, 1950.-e

Mladi zidar, prijedlog grafikog rješenja ovitka knjige, 1950.-e

J. P. Sartre, Iza zatvorenih vrata (Huis clos), prijedlog grafikog rješenja ovitka knjige, 1960.-e

Lidija izvodi zidni oslik u Domu naodnog zdravlja Pešćenica, 1960.

Lidija i Božidar Jušić za vrijeme slikanja zidne dekoracije u Domu narodnog zdravlja Pešćenica, 1960.