Kalentić Marija

— dizajnerica ambalažne, reklamne i tekstilne grafike
r. 1930. / Subotica

Radi reklamne grafike, opremu knjiga i izložbi, ambalaže, sitotisak, drvorez, štampani i tkani tekstil.. Arhitektonski odjel Tehničkog fakulteta u Zagrebu upisuje 1948., a 1949. prelazi na Akademiju primijenjenih umjetnosti gdje i diplomira 1954. na tekstilnom odjelu. Radi u Državnoj majstorskoj radionici Krste Hegedušića na grafičkoj opremi knjiga. Od 1956. samostalno u svome ateljeu izrađuje nacrte za tkanine i slika na svili, a pritom surađuje sa Zagrebačkom tvornicom svile, bosanskom tvornicom Vunteks i Tvorpamom. U radu na tekstilu vidljiv je utjecaj exatovskog pristupa oblikovanju. Od 1963. radi u tvornici kozmetike Neva na dizajnu proizvoda i ambalaže. S Nevom osvaja tri Jugoslavenska Oskara za ambalažu.

Sudjelovanje na izložbama:

1957. - Izložba primijenjene umjetnosti, Dubrovnik i Rijeka
1960. - „Porodica i domaćinstvo“ Zagreb
1960. - Izložba jugoslavenske primijenjene umjetnosti, Mađarska 

1963. - „Oblikovanje“, Zagreb
1965. - „Zagrebački salon 65“, Izložba ambalaže – Beograd

Dobitnica Jugoslavenskog Oscara za ambalažu.

zatvori

English

Kalentić Marija — packaging, advertising and textile print designer
b. 1930. / Subotica

She does advertisement graphics, designs book and exhibition layouts, makes packaging, deals with screen printing, woodcut, as well as textile printing and weaving. She begins her studies at the Department of Architecture at the Faculty of Applied Sciences in Zagreb in 1948, transferring to the Academy of Applied Arts the following year. She graduates from the latter in 1954 at the Department of Textiles. She works at Krsto Hegedušić's Državna majstorska radionica (“National Artisan Workshop”), dealing with graphic design of book layouts. From 1956, she works independently in her own studio, making fabric designs and painting on silk, while simultaneously cooperating with Zagrebačka tvornica svile (“Zagreb Silk Industry“), the Bosnian Vunteks factory and the Tvorpam textile industry. An influence of artistic approaches common for the EXAT 51 group is noticeable in her textile work. From 1963, she works at the Neva cosmetics industry, designing products and packaging. For her work at Neva, she becomes a three-time winner of the Jugoslavenski Oskar za ambalažu (“Yugoslav Oscar Award for Best Packaging Design”).

Exhibitions

1957 – Izložba primijenjene umjetnosti (“Exhibition of Applied Arts”),
Dubrovnik and Rijeka
1960 – Porodica i domaćinstvo (“The Family and the Household”), Zagreb
1960 – Izložba jugoslavenske primijenjene umjetnosti
(“Exhibition of Yugoslav Applied Arts”), Hungary
1963 – Oblikovanje (“Design”), Zagreb
1965 – Zagrebački salon 65, Izložba ambalaže
(“Zagreb Salon 65’, Packaging Exhibition”), Belgrade

Winner of the Yugoslav Oscar Award for Best Packaging Design.

zatvori

dizajn ambalaže za seriju bočica i tuba šampona Irel tvornice Neva

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Neva Sio, 1965., Dizajn Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest. Dimenzije: visina: 10.6 cm, širina: 3 cm, promjer: 2 cm

fotografija iz privatne zbirke 

redizajn ambalaže za Pitrell vor der Rasur - kolonjska vodica za nakon brijanja električnim brijačim aparatom

fotografija: Lidija Laforest, privatna zbirka

ambalaža - Dentasept, zubna pasta, 1983., kutija i tuba

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

etiketa za lak za kosu Frilax, 1972. - 1975. 

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Oblikovanje kao dio ljubavi i ljepote, 1982., Pliva; Razgovor s Marijom Kalentić na njezinom radnom mjestu, u odjelu propagande u Tuškanovoj ulici

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

dizajn ambalaže za Neva Crème spécial, 1963.

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

detalj životopisa iz prijavnice ULUPUH-a

sprej Deofen Fresh, 1975., plavi, dio kolekcije Deofen proizvoda

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Oblikovanje kao dio ljubavi i ljepote, 1982., Pliva - Razgovor s Marijom Kalentić na njezinom radnom mjestu, u odjelu propagande u Tuškanovoj ulici.

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Marija Kalentić (drugi red, sredina) s kolegama, studentima s Akademije primijenjenih umjetnosti, 1952.

?

Irel, lak za kosu, sprej, 1980., Neva, Pliva

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

8 x 4 Deodorant stick, charme, više dimenzija, maketa, Dizajn : Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest

fotografija Lidije Laforest, privatna zbirka

Ambalaža za Platin Oreal, “najmoderniji proizvod za izbjeljivanje kose”, limenka. Uputa za  upotrebu istaknuta na proizvodu kao sastavni dio grafičkog rješenja. Tipografski logo. Dizajn: Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest

fotografija Lidije Laforest, privatna zbirka

Bočice za kolonjske vode Chantilla i Neva Extrait, 1970-ih, otkupna nagrada Skupštine grada Zagreba za dizajn kolonjske vode Neva Extrait iz serije kolonjske vode “Neva”, Dizajn: Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest

fotografija Lidije Laforest, privatna zbirka

ambalaža Hobby krema za brijanje, kutija i tuba, likovno rješenje rasterom, 1970, Neva;  Dizajn: Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest

fotografija Lidije Laforest, privatna zbirka

Deofen Fresh, Spray, serija ambalaža, sprej dezodorans. Fresh (plavi), Tabac (ljubičasti) i Rosee (ružičasti), 1975.

"Želim napomenuti da se raspon moje djelatnosti u dizajniranju kretao od najmanje etikete do modeliranja oblika kao i rješavanja izložbenih i sličnih tema, ukratko, likovnim jezikom rečeno: od plošnog do plastičnog i prostornog izraza." Oblikovanje kao dio ljubavi i ljepote, 1982., Pliva

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Kalentić Marija

— dizajnerica ambalažne, reklamne i tekstilne grafike
r. 1930. / Subotica

Radi reklamne grafike, opremu knjiga i izložbi, ambalaže, sitotisak, drvorez, štampani i tkani tekstil.. Arhitektonski odjel Tehničkog fakulteta u Zagrebu upisuje 1948., a 1949. prelazi na Akademiju primijenjenih umjetnosti gdje i diplomira 1954. na tekstilnom odjelu. Radi u Državnoj majstorskoj radionici Krste Hegedušića na grafičkoj opremi knjiga. Od 1956. samostalno u svome ateljeu izrađuje nacrte za tkanine i slika na svili, a pritom surađuje sa Zagrebačkom tvornicom svile, bosanskom tvornicom Vunteks i Tvorpamom. U radu na tekstilu vidljiv je utjecaj exatovskog pristupa oblikovanju. Od 1963. radi u tvornici kozmetike Neva na dizajnu proizvoda i ambalaže. S Nevom osvaja tri Jugoslavenska Oskara za ambalažu.

dizajn ambalaže za seriju bočica i tuba šampona Irel tvornice Neva

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Neva Sio, 1965., Dizajn Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest. Dimenzije: visina: 10.6 cm, širina: 3 cm, promjer: 2 cm

fotografija iz privatne zbirke 

redizajn ambalaže za Pitrell vor der Rasur - kolonjska vodica za nakon brijanja električnim brijačim aparatom

fotografija: Lidija Laforest, privatna zbirka

ambalaža - Dentasept, zubna pasta, 1983., kutija i tuba

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

etiketa za lak za kosu Frilax, 1972. - 1975. 

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Oblikovanje kao dio ljubavi i ljepote, 1982., Pliva; Razgovor s Marijom Kalentić na njezinom radnom mjestu, u odjelu propagande u Tuškanovoj ulici

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

dizajn ambalaže za Neva Crème spécial, 1963.

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

detalj životopisa iz prijavnice ULUPUH-a

sprej Deofen Fresh, 1975., plavi, dio kolekcije Deofen proizvoda

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Oblikovanje kao dio ljubavi i ljepote, 1982., Pliva - Razgovor s Marijom Kalentić na njezinom radnom mjestu, u odjelu propagande u Tuškanovoj ulici.

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

Marija Kalentić (drugi red, sredina) s kolegama, studentima s Akademije primijenjenih umjetnosti, 1952.

?

Irel, lak za kosu, sprej, 1980., Neva, Pliva

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)

8 x 4 Deodorant stick, charme, više dimenzija, maketa, Dizajn : Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest

fotografija Lidije Laforest, privatna zbirka

Ambalaža za Platin Oreal, “najmoderniji proizvod za izbjeljivanje kose”, limenka. Uputa za  upotrebu istaknuta na proizvodu kao sastavni dio grafičkog rješenja. Tipografski logo. Dizajn: Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest

fotografija Lidije Laforest, privatna zbirka

Bočice za kolonjske vode Chantilla i Neva Extrait, 1970-ih, otkupna nagrada Skupštine grada Zagreba za dizajn kolonjske vode Neva Extrait iz serije kolonjske vode “Neva”, Dizajn: Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest

fotografija Lidije Laforest, privatna zbirka

ambalaža Hobby krema za brijanje, kutija i tuba, likovno rješenje rasterom, 1970, Neva;  Dizajn: Marija Kalentić, Fotografija: Lidija Laforest

fotografija Lidije Laforest, privatna zbirka

Deofen Fresh, Spray, serija ambalaža, sprej dezodorans. Fresh (plavi), Tabac (ljubičasti) i Rosee (ružičasti), 1975.

"Želim napomenuti da se raspon moje djelatnosti u dizajniranju kretao od najmanje etikete do modeliranja oblika kao i rješavanja izložbenih i sličnih tema, ukratko, likovnim jezikom rečeno: od plošnog do plastičnog i prostornog izraza." Oblikovanje kao dio ljubavi i ljepote, 1982., Pliva

Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb (MUO)