Kučinac Blaženka

— produkt dizajnerica, dizajnerica namještaja
(1937., Zagaj pod Bočem)

Dizajnerica s dugogodišnjim iskustvom rada u drvnoj industriji. Na Odjelu za unutarnju arhitekturu završava 1958. Školu primijenjene umjetnosti i dolazi u Zagrebačku tvornicu pokućstva (ZTP) na poziciju "industrijskog estetičara". U tehničkoj službi stječe prvo iskustvo rada u struci te uređuje proizvodni program i oprema uredske prostore. U Tvornici namještaja Ivo Marinković u Osijeku provodi većinu svog radnog vijeka kao glavna projektantica na Odjelu za oblikovanje gdje projektira i nadgleda razvoj serijske proizvodnje raznih elemenata i sustava za opremu interijera. Budući da je riječ o kvalitetno opremljenoj tvornici sa širokim proizvodnim programom u toku svog dvadesetogodišnjeg radnog iskustva ima priliku sudjelovati na razvoju velikog broja namještaja čiji tržišni uspjeh broji pozamašne naklade. Njezina serija Osijek I, II i III tako se proizvela u 250.000 garnitura. Većina modela izvozila se u Englesku, Švicarsku i bivši SSSR. Za svoj rad dječjeg namještaja „Pipi“ 1972. godine dobiva priznanje Beogradskog sajma namještaja. Proizvod je konstruiran na način da prati odrastanje korisnika od malena do odraslosti te je trebao biti prodavan pojedinačno i u garniturama. Sudjeluje i na natječaju za razvoj programa namještaja za SSSR i tom prilikom ima priliku za razvoj izložbenog uzorka stolice naknadno predstavljene na manifestaciji “Jugoslavenska roba namijenjena širokoj potrošnji” održanoj u Kijevu. Stručnjakinja je za projektiranje stolaca te iza sebe ima veći broj proizvedenihi komada kao primjerice - Zebra, Skakavac, Dora, Fotelja 49, A-1, T, i dr. Smatra da industrijski proizveden dizajn ima edukativnu ulogu u društvu i da upoznaje potrošače s prednostima suvremenog namještaja. Osim industrijske proizvodnje bavi se i razvijanjem modularnih sistema promišljene kombinatorike koje nerijetko prijavljuje na strukovne revizijske izložbe poput 12. zagrebačkog salona, bijenalne izložbe dizajna BIO u Ljubljani i Beogradskog salona. Usavršava se na Šumarskom fakultetu na Odjelu za oblikovanje namještaja pod mentorstvom profesorice Milice Rosenberg, u trajanju od četiri semestra. Do umirovljenja radi kao arhitekt-savjetnik u robnoj kući Šipad, a u obrtničkoj zadruzi Solidarnost u Zagrebu sve do 1991. godine. 

Izlaganja

(1959. - 1980.) – Zagrebački Velesajam, Zagreb
(1961. - 1980.) – Beogradski sajam namještaja, Beograd
(1973. - 1977.) – 8. - 12. Zagrebački Salon, Zagreb
1970. / 71. – BIO 4, Bijenale industrijskog oblikovanja, Ljubljana

zatvori

Nagrade i priznanja

1963. – Priznanje na ZV žiri potrošača saveznog odbora / Porodica i domaćinstvo / Blagovaonica T-620 
1967. – Posebna diploma / Beogradski V sajam nameštaja i unutrašnje dekoracije / Stolac Kristina
1972. – Diploma Dobar dizajn Dizajn centra Beograd / Beogradski 7. sajam nameštaja, opreme i unutrašnje dekoracije / Dječja soba PIPI

zatvori

English

Kučinac Blaženka — product designer and furniture designer
(1937, Zagaj pod Bočem)

A designer with years of experience in the wood industry. At the Department for Interior Architecture, she graduates from the School of Applied Arts in 1955 and starts work at the Zagreb-based furniture factory (Zagrebačku tvornicu pokućstva - ZTP), occupying the position of “industrial aestheticist”. In the factory’s technical services, she gains her first professional experience, designing the production program and furnishing the office spaces. She spends most of her professional career at the Tvornica namještaja Ivo Marinković (“Ivo Marinković Furniture Factory”) in Osijek as Head Engineer at the Department of Design, where she creates design plans and oversees the development of serial production of various elements and interior furnishing systems. Since the factory managers had at their disposal high quality industrial equipment, as well as an extensive production program, during her 20-year career, Kučinac had the opportunity to participate in the development of a large number of furniture pieces whose market success was measured in substantial circulation. For instance, her Osijek I, II and III series were produced in 250 000 sets. Most of the models were exported to England, Switzerland and the former USSR. For her work on a line of children’s furniture titled Pipi, she wins special distinction at the Belgrade Furniture Fair in 1972. The product’s design mirrors the user’s progress towards adulthood and was meant to be sold both in individual pieces and as furniture sets. Kučinac also takes part in a tender for the development of a furniture line for the Soviet market, which gives her the opportunity to develop an exhibition model for a chair subsequently presented at a showing in Kiev, titled Jugoslavenska roba namijenjena širokoj potrošnji (“Yugoslav Articles for General Consumption”). In addition to this, she was a chair design expert and was responsible for the design of a substantial number of pieces such as the Zebra (“The Zebra”), Skakavac (“The Grasshopper”), Dora, Fotelja 49 (“Armchair 49”), A-1, T and others. Kučinac believes that industrially manufactured design plays an educational role in society and familiarizes consumers with the benefits of contemporary furniture. Besides industrial production, she deals with the development of modular furniture systems with well- planned configurations which she often displays at professional review exhibitions such as the 12th Zagreb Salon, the Biennial of Design (BIO) in Ljubljana and the Belgrade Salon. She perfects her expertise by attending four semesters of classes at the Department of Furniture Design at the Faculty of Forestry in Zagreb, under the mentorship of Professor Milica Rosenberg. Until her retirement, she works as architectural adviser at the Šipad department store, in addition to which she dedicates a part of her time until 1991 to the work of the Solidarnost (“Solidarity”) crafts cooperative in Zagreb.

zatvori

sjedeća garnitura „Teenager“, 1968.g. Projektirano radi iskorištavanja ostataka visokofrekventnih otpresaka za stolce Borovo

Tvornica namještaja «Ivo Marinković», Osijek

polufotelja T-49, 1964., Tvornica namještaja “Ivo Marinković”, Osijek

privatna zbirka Blaženke Kučinac

dječji namještaj “Pipi”, 1972., Tvornica namještaja “Ivo Marinković”, Osijek

Proizvod je osmišljen i konstruiran tako da prati odrastanje djeteta. Namještaj je napravljen tako da zipka-krevetić postaje ormarić za odlaganje, krevet duljine 150 cm produljuje se na 2 m, pisaći stol podešava se na 4 visine, kubus je stolac sa tri moguće visine, stranica kreveta jednaka je stranici police i služi kao ljestve kod postave kreveta na kat. Poleđiva ormara obrađena je kao ploča. Moguća je postava namještaja na minimalnoj površini, kao i u običnoj postavi s pojedinačnim elementima: krevet, stol, ormar, polica.

Blaženka Kučinac pri radu na stolici iz kombinirane sobe T-“Dora”, serijskom proizvodu iz 1962

privatna zbirka Blaženke Kučinac

dnevna soba iz više elemenata, "Miss Šarm", narančasta boja. Zanimljivi detalji

privatna zbirka Blaženke Kučinac

dječji namještaj “Pipi”, serijski proizvod kreiran u pogonu Novi Marof

Namještaj je napravljen tako da zipka-krevetić postaje ormarić za odlaganje, krevet duljine 150 cm produljuje se na 2 m, pisaći stol podešava se na 4 visine, kubus je stolac sa tri moguće visine, stranica kreveta jednaka je stranici police i služi kao ljestve kod postave kreveta na kat. Poleđiva ormara obrađena je kao ploča. Moguća je postava namještaja na minimalnoj površini, kao i u običnoj postavi s pojedinačnim elementima: krevet, stol, ormar, polica.

spavaća soba, ovdje prikazana na izložbenom sajmu "Tvornice Ivo Marinković"

arhiva tvornice "Ivo Marinković"

Namještaj „Zagreb“ 1962. - projekt izabran na natječaju „Exportdrva“ u Hrvatskoj. Uzorak namještaja bio je izložen na „Izložbi jugoslavenske robe za široku potrošnju„ u Kijevu SSSR. Model je bio prihvaćen i serijski se radio oko godinu dana. Cijena po kojoj je bio zaključen ugovor postala je nerentabilna, pa se zato prekinula proizvodnja. Napomena: fotelja i stolac nisu projekti autorice.

vektorski prikaz iz kataloga - kombinirana soba “OSIJEK”, mahagonij močen na orah, poliester, visoki sjaj

privatna zbirka Blaženke Kučinac

fotografja sa intervjua sa Blaženkom i Adamom

stolica T-“OSIJEK-BK/65”, izrađena od bukovine močena crno ili orah i obrađena lakom

privatna zbirka Blaženke Kučinac

promotivna brošura za proizvode fotelja T-"OSIJEK"/BK-65 i T-"DORA"

arhiva Tvornice namještaja "Ivo Marinković"

izložbeni salon

arhiva Tvornice namještaja "Ivo Marinković"

intervju sa autoricom povodom Izložbe namještaja u "Ivo Marinković"; 1967.

članak u novinama: Dobar dizajn vraća ugled kolektivu; razgovor u tvornici namještaja "Ivo Marinković", Osijek

Stolac „Kristina“, proizvodnja: Mobilia - Osijek, 1967.g. Serijski proizvod u sastavu blagovaonice “Standard” i kuhinje.

kombinirana soba "Mis Šarma", 1970.

stolac A-2, izveden samo uzorak, dok je prethodna serija A-1 preko Exportdrva izvažana u Englesku

"Skakavac"

fotelja T-64, 1964.

privatna zbirka Blaženke Kučinac

nagrada Tvornice “Ivo Marinković”, Osijek za dugogodišnji rad i doprinos, 1962. 

Sastav: 4 jednaka elementa u garnituri, koji se mogu koristiti pojedinačno kao stolići, složeni po vertikali čine regal ili zauzimaju najmanji prostor (44x44 cm) visina pojedinačnog elementa je 41 cm. Izveden samo uzorak 1973.g

Element za odlaganje, proizvod Mobilia - Osijek, eksponat na 12. Zagrebačkom salonu.

crno-bijela kuhija jednostavnih linija

novogodišnja čestitka Tvornice "Ivo Marinković"

pristupnica Udruženju umjetnika primijenjenih umjetnosti Hrvatske “Andrija Buvina”, 1971. 

prijedlog za plan dizajna i izradu prototipova za proizvodnju

objava o salonu namještaja "Ivo Marinković"

studija za vizualni identitet

"Da bi se namještaj mogao oblikovati što povoljnije za serijsku proizvodnju imajući u vidu samo funkcionalnost i što mirniji i skladniji odnos boja i oblika, treba biti dobar razvojni put, dobri temelji i stručna propaganda, koja bi potrošaće upoznala sa predmetima suvremenog namještaja i time odgojno djelovala na njihov ukus. Kad bi svi projektanti i proizvodjači zauzeli takav stav prema industrijskom oblikovanju postigli bi se bolji rezultati bez ikakvih utjecaja sa zapada ili sjevera. Kučinac Blaženka"

Obrtnička zadruga !Solidarnost!, u Gundulićevoj 7

Blaženka i kolege na radnom mjestu

kombinirana soba T-"DORA", 1962. 

stolica M-100; bukva, natur finiš

privatna zbirka Blaženke Kučinac

portret Blažnke Kučinac, njena privatna zbirka

Blaženka na prvom radnom mjestu u Zagrebačkoj tvornici pokućstva, privatno vlasništvo

garnitura Teenager, 1968.

rješenje i obrazloženje o disciplinskom postupku protiv Blaženke, nakon što se hrabro zauzela za svoja prava na radnom mjestu

Kučinac Blaženka

— produkt dizajnerica, dizajnerica namještaja
(1937., Zagaj pod Bočem)

Dizajnerica s dugogodišnjim iskustvom rada u drvnoj industriji. Na Odjelu za unutarnju arhitekturu završava 1958. Školu primijenjene umjetnosti i dolazi u Zagrebačku tvornicu pokućstva (ZTP) na poziciju "industrijskog estetičara". U tehničkoj službi stječe prvo iskustvo rada u struci te uređuje proizvodni program i oprema uredske prostore. U Tvornici namještaja Ivo Marinković u Osijeku provodi većinu svog radnog vijeka kao glavna projektantica na Odjelu za oblikovanje gdje projektira i nadgleda razvoj serijske proizvodnje raznih elemenata i sustava za opremu interijera. Budući da je riječ o kvalitetno opremljenoj tvornici sa širokim proizvodnim programom u toku svog dvadesetogodišnjeg radnog iskustva ima priliku sudjelovati na razvoju velikog broja namještaja čiji tržišni uspjeh broji pozamašne naklade. Njezina serija Osijek I, II i III tako se proizvela u 250.000 garnitura. Većina modela izvozila se u Englesku, Švicarsku i bivši SSSR. Za svoj rad dječjeg namještaja „Pipi“ 1972. godine dobiva priznanje Beogradskog sajma namještaja. Proizvod je konstruiran na način da prati odrastanje korisnika od malena do odraslosti te je trebao biti prodavan pojedinačno i u garniturama. Sudjeluje i na natječaju za razvoj programa namještaja za SSSR i tom prilikom ima priliku za razvoj izložbenog uzorka stolice naknadno predstavljene na manifestaciji “Jugoslavenska roba namijenjena širokoj potrošnji” održanoj u Kijevu. Stručnjakinja je za projektiranje stolaca te iza sebe ima veći broj proizvedenihi komada kao primjerice - Zebra, Skakavac, Dora, Fotelja 49, A-1, T, i dr. Smatra da industrijski proizveden dizajn ima edukativnu ulogu u društvu i da upoznaje potrošače s prednostima suvremenog namještaja. Osim industrijske proizvodnje bavi se i razvijanjem modularnih sistema promišljene kombinatorike koje nerijetko prijavljuje na strukovne revizijske izložbe poput 12. zagrebačkog salona, bijenalne izložbe dizajna BIO u Ljubljani i Beogradskog salona. Usavršava se na Šumarskom fakultetu na Odjelu za oblikovanje namještaja pod mentorstvom profesorice Milice Rosenberg, u trajanju od četiri semestra. Do umirovljenja radi kao arhitekt-savjetnik u robnoj kući Šipad, a u obrtničkoj zadruzi Solidarnost u Zagrebu sve do 1991. godine. 

sjedeća garnitura „Teenager“, 1968.g. Projektirano radi iskorištavanja ostataka visokofrekventnih otpresaka za stolce Borovo

Tvornica namještaja «Ivo Marinković», Osijek

polufotelja T-49, 1964., Tvornica namještaja “Ivo Marinković”, Osijek

privatna zbirka Blaženke Kučinac

dječji namještaj “Pipi”, 1972., Tvornica namještaja “Ivo Marinković”, Osijek

Proizvod je osmišljen i konstruiran tako da prati odrastanje djeteta. Namještaj je napravljen tako da zipka-krevetić postaje ormarić za odlaganje, krevet duljine 150 cm produljuje se na 2 m, pisaći stol podešava se na 4 visine, kubus je stolac sa tri moguće visine, stranica kreveta jednaka je stranici police i služi kao ljestve kod postave kreveta na kat. Poleđiva ormara obrađena je kao ploča. Moguća je postava namještaja na minimalnoj površini, kao i u običnoj postavi s pojedinačnim elementima: krevet, stol, ormar, polica.

Blaženka Kučinac pri radu na stolici iz kombinirane sobe T-“Dora”, serijskom proizvodu iz 1962

privatna zbirka Blaženke Kučinac

dnevna soba iz više elemenata, "Miss Šarm", narančasta boja. Zanimljivi detalji

privatna zbirka Blaženke Kučinac

dječji namještaj “Pipi”, serijski proizvod kreiran u pogonu Novi Marof

Namještaj je napravljen tako da zipka-krevetić postaje ormarić za odlaganje, krevet duljine 150 cm produljuje se na 2 m, pisaći stol podešava se na 4 visine, kubus je stolac sa tri moguće visine, stranica kreveta jednaka je stranici police i služi kao ljestve kod postave kreveta na kat. Poleđiva ormara obrađena je kao ploča. Moguća je postava namještaja na minimalnoj površini, kao i u običnoj postavi s pojedinačnim elementima: krevet, stol, ormar, polica.

spavaća soba, ovdje prikazana na izložbenom sajmu "Tvornice Ivo Marinković"

arhiva tvornice "Ivo Marinković"

Namještaj „Zagreb“ 1962. - projekt izabran na natječaju „Exportdrva“ u Hrvatskoj. Uzorak namještaja bio je izložen na „Izložbi jugoslavenske robe za široku potrošnju„ u Kijevu SSSR. Model je bio prihvaćen i serijski se radio oko godinu dana. Cijena po kojoj je bio zaključen ugovor postala je nerentabilna, pa se zato prekinula proizvodnja. Napomena: fotelja i stolac nisu projekti autorice.

vektorski prikaz iz kataloga - kombinirana soba “OSIJEK”, mahagonij močen na orah, poliester, visoki sjaj

privatna zbirka Blaženke Kučinac

fotografja sa intervjua sa Blaženkom i Adamom

stolica T-“OSIJEK-BK/65”, izrađena od bukovine močena crno ili orah i obrađena lakom

privatna zbirka Blaženke Kučinac

promotivna brošura za proizvode fotelja T-"OSIJEK"/BK-65 i T-"DORA"

arhiva Tvornice namještaja "Ivo Marinković"

izložbeni salon

arhiva Tvornice namještaja "Ivo Marinković"

intervju sa autoricom povodom Izložbe namještaja u "Ivo Marinković"; 1967.

članak u novinama: Dobar dizajn vraća ugled kolektivu; razgovor u tvornici namještaja "Ivo Marinković", Osijek

Stolac „Kristina“, proizvodnja: Mobilia - Osijek, 1967.g. Serijski proizvod u sastavu blagovaonice “Standard” i kuhinje.

kombinirana soba "Mis Šarma", 1970.

stolac A-2, izveden samo uzorak, dok je prethodna serija A-1 preko Exportdrva izvažana u Englesku

"Skakavac"

fotelja T-64, 1964.

privatna zbirka Blaženke Kučinac

nagrada Tvornice “Ivo Marinković”, Osijek za dugogodišnji rad i doprinos, 1962. 

Sastav: 4 jednaka elementa u garnituri, koji se mogu koristiti pojedinačno kao stolići, složeni po vertikali čine regal ili zauzimaju najmanji prostor (44x44 cm) visina pojedinačnog elementa je 41 cm. Izveden samo uzorak 1973.g

Element za odlaganje, proizvod Mobilia - Osijek, eksponat na 12. Zagrebačkom salonu.

crno-bijela kuhija jednostavnih linija

novogodišnja čestitka Tvornice "Ivo Marinković"

pristupnica Udruženju umjetnika primijenjenih umjetnosti Hrvatske “Andrija Buvina”, 1971. 

prijedlog za plan dizajna i izradu prototipova za proizvodnju

objava o salonu namještaja "Ivo Marinković"

studija za vizualni identitet

"Da bi se namještaj mogao oblikovati što povoljnije za serijsku proizvodnju imajući u vidu samo funkcionalnost i što mirniji i skladniji odnos boja i oblika, treba biti dobar razvojni put, dobri temelji i stručna propaganda, koja bi potrošaće upoznala sa predmetima suvremenog namještaja i time odgojno djelovala na njihov ukus. Kad bi svi projektanti i proizvodjači zauzeli takav stav prema industrijskom oblikovanju postigli bi se bolji rezultati bez ikakvih utjecaja sa zapada ili sjevera. Kučinac Blaženka"

Obrtnička zadruga !Solidarnost!, u Gundulićevoj 7

Blaženka i kolege na radnom mjestu

kombinirana soba T-"DORA", 1962. 

stolica M-100; bukva, natur finiš

privatna zbirka Blaženke Kučinac

portret Blažnke Kučinac, njena privatna zbirka

Blaženka na prvom radnom mjestu u Zagrebačkoj tvornici pokućstva, privatno vlasništvo

garnitura Teenager, 1968.

rješenje i obrazloženje o disciplinskom postupku protiv Blaženke, nakon što se hrabro zauzela za svoja prava na radnom mjestu