— keramičarka, nastavnica likovnog odgoja
(1934., Zagreb — 1971., Podgora)
Keramički odjel Škole za primijenjene umjetnosti završava 1953., a Višu pedagošku školu 1957. Radi kao nastavnica likovnog odgoja i predaje lončarstvo na Zavodu za slijepe. Iako kratko djeluje na Odjelu modeliranja posuđa Jugokeramike autoričin je rad uvijek usmjeren industrijskom oblikovanju. Svojim keramičkim posuđem i dizajnerskim predmetima opremila je niz javnih objekata. Rad odlikuju jednostavne geometrijske forme, izbjegavanje pretjerane stilizacije i glina tople smeđe boje naglašene materijalnosti. Tehnikom višestrukog pečenja na visokim temperaturama dobiva nepropusnu kamenjaču kojoj u slučaju izrade uporabne keramike dodaje unutarnju caklinu. Reljefima, dekoracijom i uporabnom keramikom oprema ugostiteljske objekte. Prilikom razvoja seta šalica naručuje dizajn zaštitne ambalaže od grafičke dizajnerice Julije Pavelić-Glogoški što ilustrira prepoznavanje kvalitete rada i međusobno poštovanje dviju autorica. Autorica je tragično preminula 1971. tokom postavljanja keramičkog zidnog reljefa na Hotelu Minerva.
design milana hržić hand made, oznaka na svim predmetima koje je dizajnirala Milana Hržić
autorica u radu na lončarskom kolu
fotografija - Branko Balić, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)
fotografija - Branko Balić, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)
detalj s retrospektivne izložbe "Milana Hržić-Balić" u Muzeju za umjetnost i obrt 28.1.-13.2.1972.
Zdjela, okrugla, trbušasto izvijene visoke stijenke. Izvana neocakljena smeđa keramička masa, iznutra ocakljena zeleno, 1964. – 1971., Dimenzije: visina 14 cm, promjer 25 cm. Izložbe: 1984/11, "Suvremena hrvatska keramika", MUO, Zagreb, 1984.; 1966/4, "Zagrebački salon - Arhitektura - urbanizam - oblikovanje", MUO, Zagreb, 1966.
Ivan Picelj, Plakat za izložbu "Milana Hržić-Balić" u MUO 1972. Plakat je izveden u 4 boje na bijelom papiru (crna i nijanse smeđe). Pohranjeno u MUO.
Milana Hržić sa starijom sestrom Miom i roditeljima, snimljeno 1940. godine u obiteljskom domu, palači grofa Petra Zrinskog.
privatna zbirka
Milana Hržić (desno) i Zlata Radej, učenice i prof. Stella Skopal, Škola primijenjene umjetnosti, Zagreb, 1953.,
Izvor: Marina Baričević, Stella Skopal, ULUPUH, Hrvatsko udruženje likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti, Zagreb, 2009.
keramika, detalj potpisa, MH u zvonu, znak, pečat na svim predmetima koje je dizajnirala Milana Hržić
keramika, kompozicija
Black Coffee Cups Stoneware, ambalaža koju je za Milanu Hržić dizajnirala Julia Pavelić Glogoški. Proizvedeno 1965., Industrijko oblikovanje, ljepenka. Izložbe: 1966/4, "Zagrebački salon - Arhitektura - urbanizam - oblikovanje", MUO, Zagreb, 1966.Pohranjeno u MUO.
“Kod Milane Hržić osjeća se utjecaj industrijske tehnike, a naglasak je stavljen na upotrebnu namjenu pojedinih predmeta.”
autorica u radu na lončarskom kolu
fotografija - Branko Balić, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)
Čovjek i Prostor, ČIP. 142, 1964 godina (str. 4-7), Keramika Milane Hržić,
Fotografije: Branko Balić
portret autorice
fotografija - Branko Balić, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb (IPU)